Tell me your story

Det var en gång en liten groda. Han hade inte så många kompisar, hans namn var Robert men kallades Per, och han bodde under en tall mitt i skogen.
En dag var Per ute på en upptäcktsfärd, eller det kanske är fel ord att använda. Han var ute för han kände att han var tvungen att söka upp lite mat.

Han skuttade fram i den varma vårsolen, en kall vindpust drog förbi och Per rös till lite. Han skuttade ända ner till den lilla älven som låg ca 10 meter från Per hydda, men det var en lång bit för lille Per.

Han satte sig på en sten vid älven och kände solens varma strålar nudda hans fuktiga kropp. Han Såg en fluga flyga förbi och fångade den sedan snabbt med tungan och knaprade i sig den.

Han la sig ner på ryggen och slöt ögonen och bara njöt av att våren äntligen kommit. Han somnade till men vaknade kvickt av att han fick något blöt i ansiktet.

Han tittade upp, och där satt en hongroda och dräglade på honom. Han reste sig hastigt upp och stirrade på den främmande honan som satt och tittade på honom och dräglet rann.

- Hej jag heter Alice jag är ny här i skogen. Per lyfte långsamt av sin basker och bugade mot Alice. Hon slängde med sitt blonda hår och tog långsamt av sig glasögonen.

- Vem är du då? Kan du svara mig? Per log mot Alice och sade sedan - Mitt namn är Per och jag bor här. Vill du flytta in hos mig?

Alice nickade nöjt och dem skuttade iväg tillsammans till Pers näste. När alice kom in i Pers lya så mötes hon av en vacker blick. Väggarna var täckta med kråklik och döda näbbmusar låg över hela golvet som en vacker stor matta. längst in i grottan  fanns där en stor död hamster som var sängen.

Alice- Åh var fint det är. Alice kysste Per på skinden så levde dem lyckliga i alla sina dagar.


SLUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0